Gruppadministratörer

• Profilbild för Anja
  • Profilbild för Lisa Muhr
  • Profilbild för Sisela Rosén

Forumbibliotekens digitala salong

Offentlig bokcirkel aktiv för 1 vecka sedan | 22 medlemmar

Välkommen till “Digitala salongen” som drivs av Forumbiblioteken i Nacka! Här kan du diskutera böcker och litteratur med bibliotekspersonalen och andra låntagare eller bara tipsa om något du läst.

Bokcirkeln i Fisksätra diskuterar följande titlar våren 2020. Fritt fram för alla att delta i samtalet här på bokcirklar.se även om du inte deltar på träffarna:

“Tiggarflickan” av Alice Munro
Träff i Fisksätra bibliotek onsdag 5/2 kl. 15-16

“Arma människor” av Fedor Dostojevskij
Träff i Fisksätra bibliotek onsdag 4/3 kl. 15-16

“Allt jag fått lära mig” av Tara Westover
Träff i Fisksätra bibliotek onsdag 1/4 kl. 15-16

“Oskuldens museum” av Orhan Pamuk
Träff i Fisksätra bibliotek onsdag 6/5 kl. 15-16

Hör av dig om du har frågor:
fisksatra@forumbiblioteken.se

K av Katarina Frostenson

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Lisa Muhr
Deltagare

Hej! Har precis börjat läsa K av Katarina Frostenson. Blev så nyfiken på henne, både som person och författare efter att ha läst Klubben av Matilda Gustavsson. K finns nu som e-bok, så man slipper stå i kö:-) Hittills tycker jag att hon skriver på ett sätt som är fascinerande, vackert och vardagligt blandat. Som att följa hennes tankar oredigerat på nåt vis. Någon annan som också läser?

26 mars, 2020 at 10:11 •
Lisa Muhr
Deltagare

Gör en paus i läsningen av K. Den ger en smått klaustofobisk känsla och förmedlar verkligen en ensamhet och utsatthet. Många stycken försöker beskriva en tvåsamhet och kärlek, men jag känner inget sådant utifrån texten – bara ensamhet. Kan heller inte låta bli att provoceras av ilskan och föraktet som riktas mot dem som anklagar, mot det trånga och inskränkta Sverige. Mot mediokra personer som är avundsjuka och vill illa. Återkommer till K när jag har mer energi.

12 april, 2020 at 12:33 •
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.