Gruppadministratörer

• Profilbild för Carin Collén
  • Profilbild för Ida Norberg

Lä(n)sCirkeln

Offentlig bokcirkel aktiv för 1 vecka, 1 dag sedan | 35 medlemmar

Regionbibliotek Västernorrland och Länsbiblioteket i Västerbotten startade tillsammans denna bokcirkel för att öka litteraturkännedom och samtidigt förbättra allas kunskap om att använda digitala verktyg för läsfrämjande. Värd för cirkeln är Sundsvalls stadsbibliotek.
Cirkeln är offentlig.

Varje läsperiod avslutas med en bokdiskussion. Då startas en första rubriktråd under Hem, och diskussionen förs genom att svara på den tråden. För att kunna vara med i diskussionen måste konto skapas på bokcirklar.se. Diskussionen hålls öppen under några dagar. Detta för att öka tillgängligheten och möjligheten att delta på egna villkor.

Kontaktperson för cirkeln: ida.norberg@sundsvall.se

Titlar och perioder:
David Sedaris: Calypso – bokdiskussion mellan 7-11 oktober.

Fredrik Ekelund: Q – bokdiskussion i samband med Regnbågsveckan v 47. Tråden öppnas i samband med Ekelunds framträdande i Örnsköldsvik måndagen 18 november, och diskussionen är öppen under hela veckan fram till 24 november.

Calypso av David Sedaris

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
 Ida Norberg 
Deltagare

Läsperioden av Calypso börjar nu och pågår till början av oktober. Välkommen att läsa och delta med synpunkter om boken under hela läsperioden. I början av oktober kan de som vill ha en gemensam realtidsdiskussion här på bokcirklar.se. Närmare information om tid och dag återkommer jag till.

23 augusti, 2019 at 10:57 •
 Ida Norberg 
Deltagare

Har börjat försiktigt och gillar dendirekt! Humor och en sorts självironi som jag absolut gillar. Men är det medelåldern han beskriver eller ålderdomen?? På beskrivningen låter det som en60-70-årig man och inte en 40-50åring. Får mig att fundera på när medelåldern egentligen infaller?

2 september, 2019 at 07:09 •
 Jura78 
Deltagare

Jag har inte kommit långt och hade samma fundering som du: pratar han om medelåldern? Det låter som han är äldre än så.
Jag är inte så ivrig i att läsa boken vidare. Är nog inte så förtjust i början. Jag hade samma problem senast jag läst en bok av honom: jag kom inte vidare än de första sidorna. Jag vet inte hur jag ska förklara, men det känns som om han antar att man läst de andra böcker som han skrivit och så fortsätter han bara med nästa kapitlet av sitt liv i den här boken. … vi får se hur det blir för mig (om jag läser vidare). :)

7 september, 2019 at 01:59 •
 Ida Norberg 
Deltagare

Hm, låter illavarslande.jag funderade lite kring om det håller hela vägen eller om det blir gnälligt och gubbigt och egocentriskt… jag ska fortsätta läsa så får jag se vad jag tycker.

8 september, 2019 at 09:02 •
 Jura78 
Deltagare

jag har läst vidare och han är ju rätt så rolig! :) undrar dock om röda tråden genom boken. Han knyter kanske ihop allt lite senare?

10 september, 2019 at 10:00 •
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.