Calypso av David Sedaris

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
    Inlägg
    • #26555
      Ida Norberg
      Deltagare

        Jag får läsa klart den i helgen, så startar jag upp en tråd här på måndag. Jag finner ändå boken rätt intressant med allt syskontjafs. Men jag läser så splittrat så svårt att få till den röda tråden.

      • #26536
        Stefan Grip
        Deltagare

          Oj, jag skäms nu lite grann. Jag tipsade väl om boken men lyckades inte läsa ut den!! Det är ju roligt och fyndigt ibland men jag tror att detta gör sig bättre att ta till sig sådär en gång i veckan. Och hade jag dessutom bott i samma krokar som författaren så skulle han säkert bli en favorit i “lokaltidningen”. Nyss läst ut Normala människor av Sally Rooney och då blir också allt annat jag läst så väldigt ointressant :-)

        • #26478
          Jura78
          Deltagare

            jag har läst vidare och han är ju rätt så rolig! :) undrar dock om röda tråden genom boken. Han knyter kanske ihop allt lite senare?

          • #26461
            Ida Norberg
            Deltagare

              Hm, låter illavarslande.jag funderade lite kring om det håller hela vägen eller om det blir gnälligt och gubbigt och egocentriskt… jag ska fortsätta läsa så får jag se vad jag tycker.

            • #26457
              Jura78
              Deltagare

                Jag har inte kommit långt och hade samma fundering som du: pratar han om medelåldern? Det låter som han är äldre än så.
                Jag är inte så ivrig i att läsa boken vidare. Är nog inte så förtjust i början. Jag hade samma problem senast jag läst en bok av honom: jag kom inte vidare än de första sidorna. Jag vet inte hur jag ska förklara, men det känns som om han antar att man läst de andra böcker som han skrivit och så fortsätter han bara med nästa kapitlet av sitt liv i den här boken. … vi får se hur det blir för mig (om jag läser vidare). :)

              • #26425
                Ida Norberg
                Deltagare

                  Har börjat försiktigt och gillar dendirekt! Humor och en sorts självironi som jag absolut gillar. Men är det medelåldern han beskriver eller ålderdomen?? På beskrivningen låter det som en60-70-årig man och inte en 40-50åring. Får mig att fundera på när medelåldern egentligen infaller?

                • #26379
                  Ida Norberg
                  Deltagare

                    Läsperioden av Calypso börjar nu och pågår till början av oktober. Välkommen att läsa och delta med synpunkter om boken under hela läsperioden. I början av oktober kan de som vill ha en gemensam realtidsdiskussion här på bokcirklar.se. Närmare information om tid och dag återkommer jag till.

                Visar 6 svarstrådar
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.