Anne enright den gröna vägen (5 inlägg)

• Har börjat läsa Den gröna vägen. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Inledningsvis ganska ”slängig” stil med händelser som staplas på varandra. Kanske tar sig när man lär känna figurerna.

2 veckor, 3 dagar sedan
  • Baksidestexten är en anings för mycket av det hele kan en tycka. När jag läst en bit undrar jag vart det stora dramat tog vägen. Men nu ska jag inte vara gnällig, det kanske tar sig när vi har fått oss de fyra barnens historier till livs!
    Det här upplägget: Intro – ett kapitel per barn/huvudperson – samt gemensam avslutning: heter det, eller kallas det något särskilt i litteraturvetenskapliga vindlingar? Åsa G

1 vecka, 3 dagar sedan
  • Jag måste erkänna att jag inte hade så stora förväntningar. Tyckte nog att det skulle kunna vara en lätt och underhållande läsning. Och hittills verkar den vara lättläst även om det är svåra ämnen det berättas om fast jag blev väldigt berörd av alla som dör i Dans berättelse, speciellt när Christian och hans danska mamma viskade förtroligt på danska tre dagar innan hans död. :( Det händer mycket i boken och det finns driv så jag måste erkänna att jag blivit positivt överraskad.! /Amela

1 vecka, 1 dag sedan