Bokcirkeladministratörer

• Profilbild för Ida Norberg
  • Profilbild för Amela Hadziresic

Läs med Sundsvalls stadsbibliotek

Offentlig bokcirkel aktiv för 2 dagar, 20 timmar sedan | 13 medlemmar

Bokcirkeln drivs av Sundsvalls stadsbibliotek. Vi läser all möjlig litteratur, och diskussionen sker fritt under respektive läsperiod. Det går bra att hoppa in i cirkeln när som helst. Varje bok startar och avslutar med en frivillig träff på bibliotekets Digidelcenter. Exakt tid för liveträffarna kommer ut i god tid. Kontaktperson: Amela.hadziresic@sundsvall.se och Ida.norberg@sundsvall.se

Titlar och läsperioder under våren 2018:
12/1-15/2 – Stanna hos mig av Ayobami Adebayo
16/2-24/3 – Vegetarianen av Han Kang – OBS! Lördagsträff på Stair Culinar! Lunch/fika på egen bekostnad.
25/3- 3/5 – Ditt liv och mitt av Maj-Gull Axelsson
4/5 -14/6 – Ett jävla solsken av Fatima Bremme
15/6-30/8 – Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf

Böckerna läses i valfritt format och på valfritt språk. Alla böckerna finns också som e-böcker att låna från biblioteket.
Varmt välkommen att delta :)

Ayobami Adebayo, Stanna hos mig

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
 Ida Norberg 
Deltagare

Nu börjar läsperioden för boken Stanna hos mig av Ayobami Adebayo. Diskussionen sker fritt under lästiden under denna tråd. Träff torsdagen den 15/2. Välkommen att hänga med :)

12 januari, 2018 at 10:12 •
 Jura78 
Deltagare

Hej! Har läst en bit in i boken och tycker den är bra. Behöver dock lägga ifrån mig boken ibland eftersom jag tycker att ämnet är jobbigt. Läser den på svenska och tycker att det ibland behövs lite mer förklaring angående de orden som används som är i hemlandsspråket. Någon som vet i vilket språk boken skrevs? Måste googla!

14 januari, 2018 at 10:11 •
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.