Gruppadministratörer

• Profilbild för Nathalie

Lund

Offentlig bokcirkel aktiv för 1 vecka, 6 dagar sedan | 46 medlemmar

Hej!

Jag är lite sugen på att vara med i en bokklubb där vi träffas runt en gång i månaden för att prata om boken vi läst och kanske ta en fika eller ett glas vin eller annan valfri dryck. Har aldrig gjort det här innan men jag skulle gärna vilja ägna mig mer åt att läsa böcker, få inspiration & kanske lära känna nya människor samtidigt.

Finns det fler som är intresserade? :)

Lovecraft någon?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
 Stefan 
Deltagare

Hej!

Finns det några som har lust att läsa och diskutera texter av skräckförfattaren HP Lovecraft (eller annan skräcklitteratur)?

Fantastisk litteratur med en författare som visste hur man byggde upp spänning och förväntan i sina novell, tillsammans med ett vackert språkbruk, som kan upplevas som svårgenomtränglig till en början.

För er som kanske inte läst Lovecraft klistrar jag in en länk till en av hans noveller, hunden:

https://svenskanoveller.fandom.com/sv/wiki/Hunden

19 augusti, 2019 at 10:04 •
 Anna 
Deltagare

Jag läser brett och kan helt klart tänka mig det. Sen är jag sugen på Toni Morrison också.
Kan man kanske göra ett utskick och till de nytillkomna medlemmarna och se hur många som är intresserade av att vara aktiva? Jag tycker det vore kul om vi kan få igång cirkeln.

22 augusti, 2019 at 09:40 •
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.